Delnice - put mirotvorstva

2021.

𝗟𝗮𝘂𝗿𝗲𝗮𝘁𝗶 𝗡𝗮𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲 "𝗞𝗿𝘂𝗻𝗼𝘀𝗹𝗮𝘃 𝗦𝘂𝗸𝗶𝗰́" 𝗽𝗼𝘃𝗼𝗱𝗼𝗺 𝗦𝘃𝗷𝗲𝘁𝘀𝗸𝗼𝗴 𝗱𝗮𝗻𝗮

𝗺𝗶𝗿𝗮

𝗭𝗮𝗿𝗼𝗯𝗹𝗷𝗲𝗻𝗶 𝘀𝗺𝗼 – 𝗻𝗮𝘀𝗶𝗹𝗻𝗶 𝗱𝗶𝘀𝗸𝘂𝗿𝘀 𝘂 𝗷𝗮𝘃𝗻𝗼𝘀𝘁𝗶 𝗽𝗼𝘀𝘁𝗮𝗷𝗲 „𝗺𝗮𝘁𝗲𝗿𝗶𝗻𝗷𝗶𝗺 𝗷𝗲𝘇𝗶𝗸𝗼𝗺“

Povodom Svjetskog dana mira izražavamo uznemirenost zbog rastućih nasilnih sadržaja u javno izgovorenim riječima, što generira netrpeljivost, podijeljenost i mržnju. Tome svjedočimo kako u nas tako i globalno. Ovo je naš glas razuma i vjere što ga upućujemo građanima, osobama od utjecaja u društvu i izabranim političkim dužnosnicima. Rastuće nepovjerenje prema institucijama vlasti te kidanje društvene povezanosti do gotovo ekstremnih podjela odražava se u strepnji kakva nas budućnost očekuje. Posebno brine što nasilni diskurs u javnom prostoru zasjenjuje razumnu i mudru riječ. Ona proizlazi iz razumijevanja te pomaže usmjeravati prema oslobađanju od nasilne prošlosti, razotkrivanju korupcije, unapređivanju odnosa i ispravljanju nejednakosti. Vodi nas prema razvoju koji neće ići na štetu ni drugoga niti prirode, prema solidarnim i razumnim odgovorima na pandemiju. Nedostaje konstruktivan politički doprinos suzbijanju krizne situacije. Umjesto bavljenja problemima, svjedočimo napadanju osoba, a vrijednosti i vizije ostaju nejasne. Protivimo se govoru koji razumijemo kao borbu za nadmoć, govoru koji reciklira neprijateljstva, koji vrijeđa, nipodaštava osobe i suradnju među ljudima te koji se, naposljetku, poigrava i s mogućnošću rata. Graditi mir u polariziranom društvu zahtijeva razmišljanje i djelovanje izvan okvira u koje smo zarobljeni, traži ljude koji će znati i imati hrabrosti transformirati sukobe konstruktivno i uključivo, bez perpetuiranja nasilja. Treba nam suradnja, i to više nego ikad, treba nam blaga riječ, ljubaznost, ona vrsta vjere kakva poštuje sve ljude, ponajviše one slabije, susjede i Zemlju, naš zajednički dom. Upornost kojom tražimo mir je dugog daha, duljeg od govora netrpeljivosti i huškanja. U našem građanskom nastojanju izgradnje suradnje i dijaloga nismo jedini, i to nas raduje.

30. prosinca 2021.

𝗟𝗮𝘂𝗿𝗲𝗮𝘁𝗶 𝗡𝗮𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲 𝗶 𝗽𝗿𝗶𝘇𝗻𝗮𝗻𝗷𝗮 𝘇𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗺𝗶𝗰𝗮𝗻𝗷𝗲 𝗺𝗶𝗿𝗼𝘁𝘃𝗼𝗿𝘀𝘁𝘃𝗮, 𝗻𝗲𝗻𝗮𝘀𝗶𝗹𝗷𝗮 (𝟮𝟬𝟬𝟵. – 𝟮𝟬𝟮𝟭.) 

𝗢𝗱𝗯𝗼𝗿 𝗡𝗮𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲: Goran Božičević

Katarina Kruhonja

Izjava
ODT file – 21.4 KB 61 downloads

SOS centar Rijeka

Je li ljubomora znak ljubavi, što je sexting, a što sextortion, kako prepoznati nasilne obrasce ponašanja u partnerskim odnosima - samo su neka od pitanja o kojima se moglo čuti i razgovarati u interaktivnoj radionici 16. prosinca u organizaciji projekta "Ljubav voli, a ne boli", koji SOS Rijeka provodi uz financijsku podršku Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u 2021. godini. Interaktivno predavanje održale su  Lorena Zec - Koordinatorica razvojnih aktivnosti i psihologinja i Mirela Pašić - Koordinatorica za preventivne i edukacijske programe.

 

Završna konferencija Stop children abuse

22.11.2021. održana je hibridna završna konferencija Stop children abuse gdje su prezentirani završni koraci i rezultati istraživanja provedeni po fokusnim grupama. I ovaj put sudjelovale su profesorice Ivona Jerbić i Jasminka Lisac. 

STOP children abuse - Erasmus +

#dan1

Prvi dan Erasmus + projekta Stop children abuse započeo je icebreakersima - tzv. tehnikom za opuštanje i upoznavanje te su se svi sudionici predstavili i odabrali životinju koja ih na neki način predstavlja. Nakon toga su treneri Damiana Deses i Manuel  Carabias predstavili ishode i ciljeve samog projekta. U projektu sudjeluju i profesorice Ivona Jerbić i Jasminka Lisac.

Predstavljanje sudionika - icebreakers

Ciljevi i strukturu projekta

Kompetencije koje će sudionici steći po završetku edukacije

Hrvatski partner udruga roditelja Korak po korak

STOP Project Description LTTA
PDF – 509.3 KB 97 downloads
STOP C 1 FRAMEWORK
PDF – 808.8 KB 91 downloads
Erasmus Presentation
PDF – 2.8 MB 57 downloads

#dan2

počinje icebreakersom - kahoot 

hrvatski udio udruga Korak po korak, Zagreb

STOP What Is Sexual Abuse
PDF – 1.8 MB 59 downloads
STOP U Va Handbook Pptx 1
PDF – 425.7 KB 64 downloads

#dan3

Treći dan protekao je u usvajanju teoretskih pojmova - što je, točno, domena neprikladnog dodirivanja, što je grooming, kako prepoznati zlostavljano dijete, koji su simptomi, a imali smo i prigodu čuti primjere iz prve ruke.

STOP Safe Touch 1
PDF – 649.4 KB 57 downloads
STOP C 1 Introduction To Grooming Emphasys
PDF – 1.3 MB 60 downloads

#dan4

Posljednji dan protekao je u edukaciji o dva nova pojma - sextingu i groomingu, novijem tipu iskorištavanja mladih, posebice putem online okruženja kao alata za lažno predstavljanje i alata u kojem digitalni otisak ostaje zauvijek. Predstavljena je i AR igra koja na zanimljiv način testira i educira o odgovornom ponašanju mladih.

STOP Sexting Deses 3 1
PDF – 739.8 KB 65 downloads

Mladi i medijacija

Na online okruglom stolu na temu "Mladi i medijacija" našu školu predstavljao je profesor Davor Pleše. O zanimljivoj temi govorile su Suzana Fugaj iz Hrvatske udruge za mirenje, Iva Zenzerović iz Centra za mirovne studije te Iva Čatipović i Mirela Pašić iz SOS Rijeka - Centra za nenasilje i ljudska prava. Prenijele su svoja saznanja iz iskustava u radu sa žrtvama različitih oblika nasilja (obiteljsko, partnersko, seksualno...). Medijacija je vještina koja se može upotrijebiti u raznim odnosima: obiteljskim, prijateljskim, ljubavnim, poslovnim; ukratko, doslovno svakodnevno. Podaci iz SAD-a govore kako primjena medijacije smanjuje sve oblike nasilja u školama. Korisna je u rješavanju konfliktnih situacija te pregovorima. Ipak, ne preporučuje se korištenje medijacije pri kaznenim djelima, u slučajevima kršenja ljudskih prava, nasilja i u odnosima koji nemaju ravnopravan odnos moći. U svakodnevnom životu treba vježbati svoje komunikacijske vještine i koristiti neformalnu medijaciju kako bismo lakše izrazili svoj problem i uspješnije ga riješili.

Ambasadori digitalnog aktivizma

Anja Didović, Luis Ferderber i Nika Štimac, sudionici Škole digitalnog aktivizma 15. listopada održali su radionicu u 3.a razredu na kojoj su predstavili što su naučili i koje su aktivnosti imali u  neformalnoj edukaciji zaklade Solidarna u Kaštel Kambelovcu.


STOP CHILD ABUSE

Stop child abuse Erasmus + je projekt koji provodi udruga roditelja Korak po korak iz Zagreba u suradnji s dlearn - Italy, KMOP - Greece, Univerdisad de Valladolid - Spain, Asociación Deses-3 - Spain i Emphasys - Cyprus. Tema projekta je kako spriječiti nasilje nad djecom, kako ga prevenirati, prepoznati, pomoći djetetu, koji su rezultati nacionalnih istraživanja te predstavljanje STOP igre.  U projekt su uključene i nastavnice Srednje škole Delnice Ivona Jerbić i Jasminka Lisac.

STOP LTTA Participants Agenda
PDF – 617.8 KB 63 downloads

P.S. pokreni solidarnost

Novi projekt u koji se uključujemo od ova školske godine. Projekt je iz kategorije Erasmus + projekata, provodi ga Centar za mirovne studije Zagreb, a u njemu sudjeluju više od 150 000 učenika u školama u Francuskoj, Španjolskoj, Poljskoj i Hrvatskoj!  U našoj školi u projekt su uključene nastavnice Iva Kezele, Sanja Kaloper, Valentina Tomac i Jasminka Lisac.  O samom projektu više na poveznicihttps://fb.watch/8DPL-6PNNK/ 


O odgoju u školi...

Preuzeto s facebook stranice Školska zbornica

 

Ravnatelj jedne škole...preživio je u koncentracijskom logoru, II.svjetski rat. Obratio se nastavnicima sljedećim riječima:

„Ја sаm jedan od malobrojnih koji je preživio. Moje su oči vidjele stvari koje nitko ne bi trebao vidjeti: plinske komore koje su konstruirali i izgradili čuveni inžinjeri, ljude koje su trovali visokoobrazovani liječnici, dojenčad koju su ubile kvalificirane medicinske sestre, žene i muškarce koje su spalili diplomci srednjih škola i sveučilišta. Zato ja ne vjerujem samo u obrazovanje. Moja je molba: pomozite učenicima da postanu čovječniji. Plod vašeg rada ne smije biti učeni društveni šljam, visokokvalificirane psihopate, obrazovane ubojice... Čitanje, pisanje i matematika važni su samo ako našu djecu učine čovječnijima."

 

Glas djece

Forum za slobodu odgoja izdao je zanimljivu i korisnu publikaciju

Glas djece: stvaranje prostora i pokretanje promjena – priručnik za odrasle

"Integrirajući stručna razmišljanja psihoterapeutkinja, istraživača, razvojnih psihologinja, psihijatara, filozofkinja, povjesničara, zagovarateljica dječjih prava, politologa, rukovoditeljica, priručnik nam pokazuje kako možemo podržavati razvoj učenica i učenika da aktivno (su)djeluju u svijetu koji ih okružuje te otkriva kako je mjesto na kojem možemo započeti transformaciju društva zapravo u nama odraslima – učiteljima, odgojiteljicama, edukatorima." stoji na stranicama Foruma.  Priručnik je dostupan u dokumentu.

CRO Handbook STC 1
PDF – 12.7 MB 61 downloads

Projekt MODUS

Koordinatorica je sudjelovala u fokusnoj grupi projekta MODUS 4.listopada na temu GOO u školama.

O projektu je govorila predstavnica udruge Delta Maša Cek.

Koordinatorica je predstavila načine provođenja sadržaja i aktivnosti Građanskog odgoja i obrazovanja u Srednjoj školi Delnice putem redovne nastave, ali i kroz izvannastavne aktivnosti.


Ljetna škola digitalnog aktivizma

Solidarna, zaklada za ljudska prava i solidarnost organizirala je Ljetnu školu digitalnog aktivizma u Kaštel Kambelovcu. Naši aktivisti Nika Štimac, Anja Didović i Luis Ferderber uspješno su prošli niz predavanja i radionica.

U dobroj atmosferi  dva dana otvorene su  bitne teme društvenih mreža, fake newsa, satire, komunikacije, ali i stvorene nove ideje i prijateljstva. I neformalno obrazovanje pruža iskustvo...

CESI - Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje :: www.cesi.hr izradio je materijale za srednjoškolce o tomu kako reći ne. Više na  https://nechupedia.sezamweb.net/?fbclid=IwAR06I4ouRZiq-jzy7qEKjDMzGpPSibTIC4x-GBbUzYVPq0yW9y_guWVtId4

 

2. lipnja 2021. učenici 2.b razreda s koordinatoricom u Odjelu za mlade Gradske knjižnice Janet Majnarich proučavali su biografije iz stripa Neustrašive. Izdvojili su sudbinu liberijske socijalne radnice - kako se zauzeti za sebe.

Europski tjedan mladih

Obilježen Europski tjedan mladih

Briga za mentalno zdravlje mladih važan je odgojni segment kojem se u našoj školi redovno posvećuje na satovima razrednika, a i građanskog odgoja i obrazovanja. Tako je danas, 27. svibnja održano predavanje Biraj nenasilje u organizaciji SOS centra Rijeka koje je održala Mirela Pašić. Govorila je o vrlo važnoj temi za mlade, a to su oblici nasilja u vezama, kako ih prepoznati, spriječiti i komu se obratiti. Na predavanju su sudjelovali učenici 3. a razreda sa svojom razrednicom Brankom Mihajlović i koordinatorica FMŠ Jasminka Lisac. Priliku za uključiti se i izreći svoje dojmove, pitanja, dvojbe i razmišljanja imali su i učenici koji su to iskoristili. O samoj radionici prenosimo feedback sudionika Matea Štimca:”Današnji webinar prije svega zanimljiv, smatram da se moglo čuti ono standardno vezano za nasilje i prevenciju istog, ali smo bili upoznati s modernijom terminologijom koja se veže za seksualno nasilje i društvene mreže koje su tema mnogih diskusija upravo zbog toga što su svagdje prisutne. Organizacija na visokom nivou, ambiciozan predavač tj. predavačica s dobro osmišljenim programom. Za svaku pohvalu je i to što je predavanje držalo moju koncentraciju čak sat vremena, što govori za sebe. „ 

Mateo Štimac, 3.a i razrednica prof. Branka uključuju se u webinar

Vrste nasilja

Ljubav voli, a ne boli - o nasilju u vezama

"Iako sam već bila upućena u sve vrste nasilja mislim da je ovako odlično da djeca i odrasli nauče zapravo nešto vise o tome i da shvaćaju kada netko vrši nasilje nad nekim te da uvijek pomognu. Također smatram da bi se ovakvi meetovi trebali češće odrađivati u osnovnim i srednjim školama također i na fakultetima", kaže Marija Poljančić.

BEHAVE: Training against hate speech

Četverodnevna edukacija - 17., 18., 19. i 25. svibnja 2021. od 16.00-18.30

introduce

  • Our lecturers and trainers, Tina Đaković from Human RIghts House from Zagreb and Stefan Janjić from Novosadska novinarska škola  will give us the introduction on the field of hate speech and the importance of understanding the media in the context of hate speech among youth.
  • We will continue on tuesday with Neža Kogovšek, from the Ombudsman office Slovenia and Lana Zdravković from Mirovni Inštitut Lubljana the work on understanding correlations amnog prejudices, sterotypes and discrimination and to put it in the context of "school life" and its surroundings.
  • After that, with Lana Jurman and Lovorka Bačić from the Centre for Peace Studies, we will work on activities and materials you could use for the work with your students and colleagues.
  • sudjelovala koordinatorica Jasminka Lisac
  • Program u dokumentu
SEE Beyond Hate TT Invitation Letter
PDF – 1.0 MB 84 downloads

1. dan

Predstavljanje - Iva Zenzerović, Centar za mirovne studije, Zagreb

Iz predavanja Stefana Janjića, Novosadska novinarska škola, Lažne vijesti, kako prepoznati lažne vijesti, huškački mediji i govor mržnje

hate or tolerate – igra o toleranciji

http://millab.ge/en/game/hate-or-tolerate/7

 

Tina Đaković, Kuća ljudskih prava, Zagreb

2. dan - Neža Kogovšek Šalomon, Zagovornik načela enakosti, Slovenija - dala je uvid u legalne i pravne aspekte govora mržnje

Nakon izlaganja, nastavnici su sudjelovali u raspravi navodili svoja iskustva.

SOS Rijeka - centar za nenasilje i ljudska prava - promocija knjige Rizik od proljetnog mraza

Na inicijativu i poziv bivše učenice naše škole, magistre pedagogije, volonterke, aktivistice,  članice tima za uvođenje Građanskog odgoja i obrazovanja u škole, članice SOS Rijeka centra za nenasilje i ljudska prava Mirele Pašić sudjelovali smo na virtualnoj promociji knjige Rizik od proljetnog mraza.

"Rizik od proljetnog mraza" adolescentska je drama koja se obraća mladima, ali i starijima. Roman koji progovara o odrastanju, prevladavanju traume i preprekama na putu razvoja seksualnosti mlade osobe, koja u ranoj, formativnoj dobi proživi razorno iskustvo seksualnog nasilja.

Uz moderirani razgovor s autoricom knjige Aleksandrom Filipović doznali smo što ju je inspiriralo da stvori ovo štivo te komu se obratiti u slučaju nasilja. Kako bi nam pažljivo dočarala djelić knjige, Andrea Špindel, akademska glumica i članica Gradskog kazališta lutaka Rijeka, čitala je pojedine ulomke.

 

feedback:

Promocija me zaintrigirala za kupnju knjige. Tema je zanimljiva i žao mi je što je tako kratko trajalo i što smo samo zagrebali po površini. D.M.

Promocija nam se svidjela prvenstveno radi prikaza tinejdžerskog kako emocionalnog, tako i društvenog života. Iznesene informacije o djelu autorice potkrijepljene su poprilično zanimljivim ulomcima iz knjige. Ono što je zasigurno zapalo za oko svakom slušatelju je zainteresiranost i prije svega ugodan pristup prema članovima od strane organizatora, a i same autorice. Ovakvo što bi valjalo ponoviti. M.Š.

feedback:

Promocija mi se svidjela zbog toga što nije trajala jako dugo, mogli smo čuti ulomak iz knjige, ukratko su okarakterizirani likovi te možemo saznati prije čitanja knjige kakav je tko i što očekivati od knjige, tema mi se baš i ne sviđa, ali sve u svemu po ovoj promociji čini mi se da je knjiga solidna - od 1 do 10 čista sredina. K.F.

feedback:

Bilo je odlično, mislim da je dobra knjiga bas zbog toga što se radi o seksualnom nasilju Jer se o tome ne govori dovoljno i nadam se da ću je uskoro pročitati - M.P.

Bilo je zanimljivo slušati o jednom zanimljivom i drugačijem romanu.  F.T.

Bilo je jako zanimljivo, mislim da bi trebali češće imati meet s autorom neke knjige. R.M.

Na promociji sudjelovali su učenici naše škole: Dominik Mihelčić, Matej Miloš i Kristijan Frlan iz 2.b te Roni Matković, Mateo Štimac, Fabijan Tomić, Marija Poljančić i Doris Barićevac iz 3.a , prof. Vlasta Baštijan i koordinatorica FMŠ Jasminka Lisac.

Ulomke iz knjige čitala je Andrea Špindel, akademska glumica...

Feedback: Bilo je zanimljivo i jako mi se svidjelo. D.B.

Roman otvara problematiku spolnog zlostavljanja i što mladima znači biti cool, točnije na što sve pristaju kako bi se uklopili

glavni lik - Karolina Zima – puna straha, plaha, nepovjerljiva, kako se radnja razvija – uspijeva smoći unutarnju snagu, individualac – ne povoditi se za diktatom društva da bi bili cool

Roman gradi odnose - odnos s roditeljima koji je  kompleksan – obilježen čestim sukobima.

Otvara brojne aktualne teme - prijateljstvo, roditelji, sestra, nasilje, to je roman o odrastanju u teškim okolnostima.

Posebna tema je vršnjačko nasilje , a dotiče se i tabu teme - spolnog zlostavljanja – površno se o njemu govori u školama, dok u srednjim školama treba  pristupiti temi s mjerom. Za pomoć se može obratiti i SOS udruzi.

 

Radionica o demistifikaciji suvremenih mitova

Putem meet platforme održana je radionica o demistifikaciji suvremenih mitova, predrasuda, propagandi i lažiranju povijesnih istina. Radionicu su moderirali učenici 2. a razreda Anja Didović, Luis Ferderber i Katarina Frković te Mateo Štimac iz 3.a uz tehničku podršku Tina Tadeja, 2.a. Sudjelovalo je 24 učenika te razrednica 3.a Branka Mihajlović i koordinatorica FMŠ Jasminka Lisac.

Sudionici radionice, učenici 2. i 3. razreda opće gimnazije i profesorice

Mateo Štimac pojasnio je tijek edukacije koju su prošli prezentatori danjašnje radionice u sklopu Erasmus + projekta te teme koje su interpretirali da bi potom razjasnio pojam populizam prvo ispitujući predznanje sudionika, objasnio pojam te proveo kratku provjeru usvojenosti. :D 

Katarina Frković objasnila je propagandu na sličan način kao Mateo te dala feedback njoj najzanimljivijih aktivnosti poput kratkih "igrica" za opuštanje i socijalizaciju kao što je draw yourself...

Anja Didović predstavila je pristup povijesnim činjenicama, tj. ukazala kako vrlo često dolazi do manipulacije i iskrivljavanja povijesnih činjenica o čemu se tada raspravljalo te navelo nekoliko primjera...

neke od aktivnosti za upoznavanje 

stranica cjelokupnog projekta sa sintezom aktivnosti

Luis Ferderber objasnio je urbane mitove i predstavio što je naša grupa radila - objasnili su mit vezan uz hrvatsku šahovnicu te opatijske vile.

završni feedback na  radionicu


Dan planeta Zemlje

Sve fotografije nalaze se na poveznici 

 “Dealing with popular myths

Delnički srednjoškolci sudjeluju u Erasmus+ projektu “Dealing with popular myths. Youth work against disinformation and distortion of historical facts”. Projekt organiziraju i provode Documenta - Centar za suočavanje s prošlošću Kuće ljudskih prava Zagreb, United Societies of Balkans Solun, Grčka, Asociación Las Niñas del Tul Granada, Španjolska, Udruženje za drustvenu istoriju – Euroclio Srbija te Institutul Intercultural Timisoara, Rumunjska. Cilj projekta je  dekonstrukcija povijesnih mitova kroz alate povijesno-građanskog obrazovanja te  jačanje demokracije i promicanje europskih vrijednosti pokrivajući teme antisemitizma i negiranja holokausta, diskriminacije Roma, antimuslimanske propagande i ksenofobije.

Kao Mirotvorna škola Srednja škola Delnice uključuje se u razne aktivnosti i radionice usmjerene razvoju kritičke misli, tolerancije, istine i nenasilja. U projekt su uključeni učenici 2.a razreda Anja Didović, Katarina Frković, Luis Ferderber te Mateo Štimac, učenik 3.a razreda. Projekt traje od 12. do 16. travnja 2021.

Naši Erasmusovci + Anja, Katarina, Luis i Mateo

feedback:

Radionica mi se svidjela više od očekivanog! Ljudi s kojima smo se upoznavali su bili pristupačni i zanimljivi kao i voditeljice. Nakon ovoga se nadam da ćemo uskoro moći ostvariti sličnu radionicu negdje uživo. Luis

feedback: 

Drago mi je da sam mogla sudjelovati u ovome projektu jer je vrlo poučan i zabavan. Nitko te ne osuđuje i svi su vrlo dragi. Uvijek su tu za pomoć i vole puno pričati. Voljela bih negdje otići uživo ponoviti ovako nešto i družiti se sa ostalim sudionicima. Katarina

 

Raznovrsna i vesela ekipa

feedback:

Radionica je ostavila ne mene više nego li pozitivan dojam. Organizatori same radionice ali i njeni sudionici bili su pristupačni i otvoreni za razgovor. Pamtit ću ovu radionicu samo po dobrom, zbilja nemam zamjerke. Mateo

S radionica - prvo se treba upoznati...

feedback:

Radionica je bila odlična, voditelji su bili simpatični i puni volje. Ljudi koji su sudjelovali su bili voljni pričati i upoznavati se. Sve u svemu sudjelovala bih opet u nečemu ovakvom. Anja

Svaka zemlja imala je zadatak predstaviti dio ratnih stradanja, ekipa je predstavila Kampor kao i predstavila lokalne mitove - opatijske vile 

"Odrastanje bez (e)nasilja - pravo svakog djeteta"

30. ožujka u organizaciji Društva za komunikaciju i medijsku kulturu održano je predavanje na temu  "Odrastanje bez (e)nasilja - pravo svakog djeteta".  Sudionici su u edukaciji mogli čuti poznate, ali i manje poznate informacije i potrebu za stalnim praćenjem i razvijanjem odgovornosti i svijesti  e-okruženju.

Statistike i brojke nisu povoljne, a mladi su okruženi medijima i tehnologijom. Kako je koriste?

Pitanja koja se nameću te literatura u kojoj se mogu pronaći odgovori

Predavač Danijel Labaš upozorio je na zabrinjavajuće podatke koji ukazuju na neopreznost mladih u digitalnom okruženju

problemi s kojima se susreću mladi u digitalnom okruženju i gdje potražiti pomoć i odgovore na pitanja

Znamo li mračne tajne interneta? Stalno pojavljivanje novih grupa, koje šire mržnju i nasilje otvaranje novih stranica i profila. Zabrinjavajuće je kako mladi izbjegavaju govoriti o stvarnim problemima s odraslima

Zabrinjavajući je utjecaj mreža poput Tik Toka na kojima se javljaju suludi izazovi poput gušenja, bacanja pod auto i sl.  koji ugrožavaju zdravlje, život i psihu djece

Influenceri mogu pozitivno utjecati na stavove mladih te ih educirati kako se primjereno ponašati i odgovorno se zauzeti za sebe - projekt DKMK-a

Škola i internet 

Poruka za kraj

Održivi razvoj - Novi europski kurikulum  za transformaciju sukoba za nastavnike/edukatore

U organizaciji Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar te Centra za mir Osijek 26. ožujka održana je edukacija na temu Održivi razvoj.  Edukaciju su vodile Katarina Kruhonja iz Centra za mir, Osijek, Ornela Malogorski iz škole organizatora i Blanka Smoljan iz regionalnog ureda Zaklade Friedrich Ebert za Hrvatsku i Sloveniju,

edukaciji je nazočila i koordinatorica Foruma Mirotvorniš škola DelniceSŠ Delnice

Glavni predavač je Dražen Šimleša, autor nekoliko knjiga o održivom razvoju i utjecajima globalizacije i tehnološkog razvitka na kvalitetu života, u svojoj najnovijoj knjizi traga za odgovorima na pitanje kako je moguće da se u trenutku globalne sveprisutnosti održivog razvoja u medijima, znanosti, politici, poslovnom sektoru i civilnom društvu, stanje u planetarnom okolišu, u svjetskoj biološkoj raznolikosti i planetarnoj klimi kontinuirano pogoršava.


Webinar Problemi izolirane djece

16. ožujka u organizaciji izdavačke kuće Alfa održan je webinar na kojem je Sonja Jarebica,  mag. soc. pedagogije iz udruge Ti si OK govorila o djeci socijalno izoliranoj u školi, njihovim problemima te mogućnostima socijalizacije.

 

Svatko negdje pripada i osjeća da treba pripadati

Osvrnimo se oko sebe, pogledajmo i primijetimo, pružimo ruku, pogled, osmijeh, prihvatimo jedni druge kao grupa, razred, škola, zajednica...nitko nije stvoren da živi sam, usamljen i nesretan...

Prezentacija u cijelosti

Problemi Usamljene Djece Izolirane Od Vrsnjaka
PDF – 958.9 KB 91 downloads

Socijalizirati se treba uživo...

U vremenima novog normalnog, kada smo ograničeni u društvenim kontaktima i druženjima, još smo više okrenuti ekranima i tehnologiji koja nas udaljava. Motivacijski letak preuzet sa stranice facebook grupe Kreativan pristup lektiri zorno poručuje kako provesti vrijeme ...

Dan ružičastih majica

Posljednje srijede u veljači obilježavamo Dan ružičastih majica kojim se na simboličan način želi skrenuti pozornost na problem sve učestalijega vršnjačkog nasilja u školama.

Hrvatski sabor je 2017. godine proglasio taj dan Nacionalnim danom borbe protiv vršnjačkog nasilja. Iako se tijekom cijele školske godine na satovima razredne zajednice, ali i u sklopu međupredmetne teme građanskog odgoja naglašava važnost međusobne tolerancije, uvažavanja i suzbijanja svakog oblika nasilja među djecom i mladima, Dan ružičastih majica odlična je prilika da se još jednom skrene pozornost na ovaj gorući problem.

Ovaj običaj nastao je 2007. godine u Kanadi kada je dječak u znak podrške majci oboljeloj od karcinoma dojke došao u školu obučen u ružičastu majicu zbog čega je doživio izrugivanje i verbalno nasilje. Kolege iz njegovog razreda počeli su sljedećih dana dolaziti u školu identično obučeni kako bi mu iskazali potporu te ukazali na problem vršnjačkog nasilja u školama.

Obilježavanju dana ružičastih majica pridružili su se i učenici 1.e razreda naše škole. Izradili su plakat u obliku ružičaste majice na kojoj su napisane poruke protiv vršnjačkog nasilja poput

- Hrabrost je prijaviti

- Imaš pravo na život bez nasilja

Plakat je postavljen u holu škole kako bi sve učenike podsjetio da ne treba

nasilno postupati i ako vide vršnjačko nasilje da djeluju.

Radionica Govor mržnje  za drugi razred


26. siječnja 2021. održana je radionica o slobodi govora i govoru mržnje koju su, u duhu međuvršnjačkog učenja, održali koordinatorica FMŠ, Dominik Mihelčić iz 2.b i Mateo Štimac te Borna Majnarić iz 3.a. Dominik i Mateo educirali su se na radionici u organizaciji Kuće za ljudska prava Zagreb pa su svoja iskustva prenijeli na 3.a razred, a sad i na 2.a, dok je Borna istraživao Stereotipe i predrasude.

Evaluacija sudionika:

Ana -

Prezentacija mi se svidjela jer nije bila dosadna. Borna, Dominik i Mateo su to super prezentirali, razgovijetno su govorili i sve sam ih razumjela. Mi kao razred nismo svi jednako sudjelovali u razgovoru, ali vjerujem da smo svi pratili kroz prezentaciju.

Katarina -

Sva tri izlagača su mi lijepo izlagali. Svaki je objasnio što treba i uključili su i nas. Ja sam zadovoljna i htjela bih još ovakvih radionica.

Krešimir - 

Bilo je zanimljivo dečki su to super prezentirali👍

Klara - 

Meni je svidaju teme o kojima su pricali, bilo je zanimljivo iako mislim da bi nam bilo jos bolje pricat o tome uzivo

2.a razred i prezentatori, 26.01.2021., trajanje radionice 1,30 minuta

Na pitanje prezentatora Jeste li se ikada sreli s govorom mržnje, 100% učenika odgovorilo je potvrdno, no tijekom radionice vidljivo je da  se miješaju pojmovi vrijeđanja, mobinga, osobnog stava i govora mržnje pa je naglasak bio na objašnjavanju u kojim okolnostima možemo govoriti o govoru mržnje.

Što je za 2.a sloboda govora

Što je za 2.a  govor mržnje...


Razmislimo...

tekst preuzet sa stranice Kako motivirati učenike


webinar: Mirna reintegracija - Nepozvani gost

15. siječnja 2021. održan je webinar o mirnoj integraciji na kojem je sudjelovala koordinatorica Foruma MŠ Srednje škole Delnice.

webinar

ishodi

rezultati ankete - integracija kao tema nije uključena u dovoljnoj mjeri u nastavni proces

NTS Dodatak Pbp
PDF – 1.6 MB 94 downloads

Organizator nam je dostavio didaktički materijal uz radionicu, a Katarina Kruhonja

link na intervju s Joškom Morićem

Uloga prijelazne policije i njegova osobno u procesu  mirotvorstva Svjedoci vremena Joško Morić – pobjeda razumom

https://www.youtube.com/watch?v=nvjAm-a_HCk

materijali i više o Forumu dostupni su i na društvenim mrežama 

https://www.facebook.com/forum.mirotvornaskola

 


Stručno usavršavanje Novi europski kurikulum za transformaciju sukoba za nastavnike/edukatore 

11. siječnja 2021. u organizaciji Centra za mir, nenasilje i ljudska prava, OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko i OŠ I.Brlić Mažuranić Ogulin održan je nacionalni skup za nastavnike pod nazivom Novi europski kurikulum za transformaciju sukoba za nastavnike/edukatore . Sam kurikulum, partnere i primjere dobre prakse predstavila je jedna od autorica kurikuluma - dr. Katarina Kruhonja ispred Centra za mir, nenasilje i ljudska prava. Na stručnom skupu ispred Srednje škole Delnice kao članice Foruma Mirotvornih škola sudjelovale su profesorice Bojana Kovačević, Iva Kezele i Jasminka Lisac.

dr. Katarina Kruhonja, Centar za mir, nenasilje i ljudska prava, Osijek - "Učitelji su ključ!

Vrlo je važno razlikovati sukob i nasilje!"

Natalija Havelka, Centar za  mir, nenasilje i ljudska prava, Osijek

Partneri i polazišta u Novom kurikulumu

provencija sukoba - prevent + provide

struktura kurikuluma - 4 modula

Dva temeljna pitanja

Ishodi kurikuluma

Sonja Kersten, Medijacijski centar Osijek

Temelji nenasilne komunikacije

Sukob je opasna prilika. Sukobe je nemoguće izbjeći, ali mogu biti prilika za mirno i konstruktivno rješavanje nesuglasica

Nikica Torbica, Volonterski centar Osijek, Aktivizmom do održivog razvoja: "Mladi mogu biti promjenotvorci."


NTS Nenasilna Transformacija Sukoba Za Ucitelje Kurikuzlum
PDF – 4.5 MB 90 downloads

2020.

Radionica Sloboda govora i govor mržnje

23. prosinca 2020. na satu Hrvatskoga jezika 3.a opće gimnazije učenici su u duhu međuvršnjačkog učenja u aplikaciji Teams održali radionicu o slobodi govora i stereotipima. Točnije, Dominik Mihelčić, 2.b pokušao je objasniti svojim kolegama što je govor mržnje, a Mateo Štimac tematski je obuhvatio slobodu govora. Kako stereotipi utječu na formiranje stava i govor mržnje u radionici je iznio učenik 3.a Borna Majnarić. U radionici su sudjelovali svi učenici 3.a i njihova razrednica Branka Mihajlović, učenik 2.b Dominik Mihelčić i koordinatorica Jasminka Lisac. U vršnjačkom vrednovanju učenici su iskazali zadovoljstvo održanom radionicom te izrazili želju za nastavkom.

"I vise nego zadovoljan. Trebalo bi ponovit..kolko sam vidio vecina je digla ruku na kraju."

U nastavku su rezultati ankete koju je proveo Borna Majnarić na uzorku od 814 ispitanika .

Anketa je podijeljena na društvenim mrežama Nastavnici organizirano, Gorski kotar u fotografiji, Goranske šanse i putem messangera. Iako nije ispitana geografska lokacija i stupanj naobrazbe, iskristalizirali su se rezultati koji ukazuju na pojavu stereotipa u društvu, u ovom slučaju kad je riječ o Romima, migrantima i starijim osobama. 

Stereotppt Prezentacija 1
PowerPoint – 564.3 KB 101 downloads

Radionica o medijskoj pismenosti i slobodi govora

19. prosinca 2020. koordinatorica i učenici Mateo Štimac, Katarina Frković, Anja Didović i Dominik Mihelčić sudjelovali su u online radionici Kuće ljudskih prava Zagreb na teme Medijska i digitalna pismenost – što su i zašto nam (sve više) trebaju?, Digitalna prava su ljudska prava! Pravo na informaciju i pravo na slobodu izražavanja te Govor mržnje i kako reagirati . Radionice su vodili  i moderirali Dražen Hoffmann i Lucija Dumančić Jovanović iz Gonga uz facilitaciju Tine Đaković iz Kuće ljudskih prava Zagreb.

Dominik pozorno prati radionicu

Položaj RH prema slobodi govora i medija

Tina Udović iz Kuće za Ljudska prava Zagreb

Dražen Hoffman, Gong

Dionici radionice uključuju se svojim komentarima što je za njih sloboda govora, a što govor mržnje

Piramida mržnje

Cijela prezentacija s radionice dostupna je u dokumentu dolje.

Radionica Sloboda Govora I Govor Mrznje 1
PDF – 2.6 MB 89 downloads

Delnice, 2020., promocija knjige Istim nebom spojeni, obilježavanje predaje vojarne

Ana Delač i Martina Kauzlarić s prof. Jasminkom Lisac nazočile su promociji knjige Nade Glad Istim nebom spojeni na dan mirne predaje vojarne i skladišta vojne municije Velebit 1, 2 i 3 - 5. studenog, O vojnim pregovorima, samom tijeku predaje i značaju oslobađanja zaliha municije bez ljudskih žrtava sa svojih su gledišta govorili gradonačelnik Delnica Ivica Knežević, autorica Nada Glad i recenzent prof. Pravnog fakulteta u Rijeci Ž. Bartolović, predstavnik policije Arsen Silić, 138. brigade Miljenko Balen te sadašnji zapovjednik vojarne Turlija.

2019. 

Kako je u našoj školi - kroz objektiv kamere

Kako Marko i Fran doživljavaju svoju školu

Dan ružičastih majica

obilježavanje Dana ružičastih majica

Poziv Primirje Pansolidarnost Laureati
PDF – 243.7 KB 95 downloads

potpisnici poziva na Primirje

Metodička preporuka - Građanski odgoj i obrazovanje

Kako Izbjeci Sukob Jasminka Lisac
PDF – 698.0 KB 101 downloads

2018.

Reci NE nasilju

Reci NE nasilju filmić je nastao na satu GOO s 42 b razredom

Delnice, mirotvorac Marijan Gubina predstavlja knjigu 260 dana

Promocija knjige Marijana Gubine 260 dana u dvorani Srednje škole Delnice

2017.

Dislajkam mržnju

Video na temu Dislajkam mržnju na internetu

Dislajkam mržnju

Nagrađeni učenički uradak - Forum za slobodu odgoja

2016.

Posjet Hrabrom telefonu, Zagreb, 2016., predavanje mr. Sare Lulić

Projekt Da se ne zaboravi

Sarajevo, 4.a

Auschwitz, 3.a

Vukovar, 2.a 

Sigurnost na internetu

radovi o sigurnosti na internetu

Mladi kao promjena - odgovorni glasači, rad Majde Tomljanović

2015.

Poruke nenasilja...

Na Satu razrednika pričali smo o različitosti, toleranciji i nenasilju...grafički smo izrazili svoje poruke (Karla Mrak, Lea Južnić...)